|
Ryšiai su mokyklomis,
iš kurių mokiniai ateina tęsti mokymosi.
Adaptacinė programa
naujai atėjusiems mokiniams.
Ryšiai su socialiniais
partneriais.
Į Alantos
technologijos ir verslo mokyklą mokytis mokiniai atvyksta iš
Molėtų rajono pagrindinių ir vidurinių mokyklų, taip pat didelė
dalis mokinių iš kitų rajonų. Kiekvienais metais nuo kovo 21
dienos iki balandžio 2 dienos rengiamos atvirų durų dienos.
Mokinių komplektavimą ateinantiems mokslo metams pradedame jau
vasario mėnesį. Tada vykstame į artimiausių rajonų mokyklas,
pristatome savo mokyklos veiklą, priėmimo, mokymosi ir gyvenimo
bendrabutyje sąlygas.
Mokiniams adaptuotis mūsų mokykloje padeda socialinis pedagogas,
grupių vadovai ir mokytojai palaikydami glaudžius ryšius su
mokinių tėvais, konsultuodamiesi su mokytojais tų mokyklų, kur
anksčiau vaikas mokėsi. Taip pat bendradarbiauja su kitomis
institucijomis, kurios rūpinasi mokinių saugumu, teisėmis,
pareigomis, socialinių ir psichologinių poreikių tenkinimu.
Tiriama mokinių adaptacija juos stebint, anketuojant ir
kalbantis su mokiniais, po to aptariant mokytojų tarybos
posėdyje.
Mūsų mokykla bendradarbiauja su Molėtų rajono savivaldybe ir
seniūnijomis, švietimo centru, vaiko teisių apsaugos tarnyba,
policija, socialiniu paramos centru, pedagogine-psichologine
tarnyba, Molėtų psichikos sveikatos centru bei vaikų globos
įstaigomis.
Palaikomi glaudūs ryšiai su Panevėžio profesinio rengimo centru
ir Utenos kolegija, Joniškio žemės ūkio mokykla, Anykščių ir
Kauno profesinio rengimo centrais. Ruošiame bendrus projektus su
Ukmergės verslo mokykla, Vilniaus statybininkų mokykla ir
Kėdainių profesinio rengimo centru.
Socialinė
pedagoginė pagalba
Socialinio
pedagogo profesinės veiklos tikslas šioje mokykloje laiku
pastebėti, įvertinti ir spręsti paauglių mokyklos nelankymo,
nesimokymo, netinkamo elgesio, bendravimo ir kitas problemas,
siekiant pagelbėti vaikui, taikant adekvačius pagalbos būdus.
Mokiniams dažnai sunku susigaudyti gyvenimo pokyčiuose,
naujovėse, atskirti kas tikra, vertinga, naudinga, o kas tik
apgaulė, pinklės. Todėl socialinis pedagogas kartu su tėvais,
globėjais, mokytojais ir kitų institucijų atstovais padeda
vaikams įveikti šiuos sunkumus, dirbdamas prevencinį darbą.
Tiria socialinių paslaugų poreikį ir organizuoja šių paslaugų
teikimą mokiniui, skatina ir užtikrina mokinių užimtumą, kuruoja
mokinių tarybos veiklą. Mokykla, teikdama mokiniui socialinę
pedagoginę pagalbą, bendradarbiauja su socialinę pagalbą
teikiančiomis tarnybomis, sveikatos priežiūros ir teisėtvarkos
institucijomis ir konsultuoja mokinio tėvus (globėjus,
rūpintojus) ir mokytojus.
Utenos ir hedmarko
apskričių bendradarbiavimo jubiliejus
Utenos ir Hedmarko (Norvegija) apskritys ryšius palaiko jau 10
metų. Šiais metais buvo vėl pratęsta bendradarbiavimo sutartis,
apimanti sveikatos, kultūros, turizmo, švietimo, verslo, žemės
ūkio ir kitas sritis. Šia proga 2005 m. lapkričio 18 d. Utenos
apskrityje svečiavosi Norvegijos Hedmarko apskrities delegacija.
Jos sudėtyje - Hedmarko apskrities valdytoja Siri Austeng,
Hedmarko kolegijos bei verslo organizacijos Innovasjon Norge
atstovai.
Lapkričio mėnesį taip pat baigėsi pusantrų metų vykęs bendras
projektas „Tarpdalykinio bendradarbiavimo vystymas sveikatos
srityje“, kurio partneriai yra Hedmarko kolegija, Utenos
apskrities viršininko administracija ir Utenos kolegija.
Projekte dalyvavo įvairių organizacijų iš visų apskrities
savivaldybių atstovai. Dalyviams buvo iškilmingai įteikti kursų
baigimo pažymėjimai.
Sutarties pasirašymas ir pažymėjimų įteikimas įvyko Utenos
kolegijos Sveikatos priežiūros ir socialinės rūpybos fakulteto
salėje.
Hedmarko apskrities darbuotojų, ypač Elzės Auros Otnes, Sigrid
Lindstad dėka mūsų mokyklos mokytojai ir moksleiviai ne kartą
lankėsi ir dirbo Norvegijoje: moksleiviai pagal įvairius stalių
darbų, statybos, žemės ūkio projektus stažavosi Hedmarko
apskrities mokyklose, o mokytojai susipažino su stažuotojų
veikla, gyvenimo sąlygomis, kartu domėjosi Norvegijos kultūra,
grožėjosi kraštovaizdžiu, sėmėsi praktinės ir pedagoginės
patirties Stangės mokykloje, Hedmarko kolegijoje.
Staliaus specialybės mūsų mokykla pradėjo mokyti, kai norvegai
iš Hedmarko apskrities prieš 10 metų padovanojo stalių darbams
įrangos, įrankių, kuriais ir dabar naudojasi moksleiviai stalių
dirbtuvėse.
VšĮ
Alantos technologijos ir verslo mokykloje ne kartą lankėsi
svečiai iš Norvegijos. Taip pat vyko mokytojų, moksleivių
delegacijų mainai. Vykdėme bendrą su Stangės mokyklos
moksleiviais ir mokytojais ilgalaikį projektą: statėme
norvegišką namelį, kuris ir dabar puošia mūsų mokyklos kiemą.
Mūsų mokyklos moksleivė Eglė Svalbonytė sėkmingai studijuoja
Hedmarko kolegijoje ekologiją.
Su
norvegais bendrauja ir mūsų krašto tautodailininkai, kurių
sukurtus rankdarbius su malonumu perka norvegai ir puošia jais
savo buitį.
Profesinio mokymo skyriaus vedėja Mildutė Skebienė
|
|