SPEC. POREIKIŲ MOKINIŲ UGDYMAS
·
Adaptuota vidurinio ugdymo programa
valstybiniams vidurinio išsilavinimo standartams neprilygstanti
dvejų metų ugdymo programa, pritaikyta specialiųjų poreikių turinčių
asmenų gebėjimams ir realiam mokymosi lygiui.
I.
PRIĖMIMAS MOKYTIS
·
Mokytis
pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą priimami specialiųjų
poreikių turintys asmenys, baigę adaptuotą pagrindinio ugdymo
programą (ugdymo turinio sudedamosios dalys: dalykai, dalykų grupės,
privalomieji ir pasirenkamieji dalykai yra tokie patys, kaip
pagrindinio ugdymo programos).
·
Asmuo
mokyklos direktoriui pateikia:
1. prašymą
ir Mokymosi pasiekimų pažymėjimą apie adaptuotos pagrindinio ugdymo
programos baigimą;
2. pažymą apie 10 klasės bendrojo
lavinimo dalyko(ų) programos(ų) adaptavimą ir mokymosi pasiekimus
(ko išmoko). Šią
pažymą
pateikia asmuo, atvykęs iš kitos mokyklos.
·
Specialiųjų poreikių turintis asmuo, baigęs adaptuotą pagrindinio
ugdymo programą, priimamas tik į tą III pakopos profesinio mokymo programą, kuriai vykdyti pakanka
adaptuotos bendrojo lavinimo dalyko programos žinių ir gebėjimų,
jeigu jo pasiekimai leidžia tęsti mokymąsi ir įgyti kvalifikaciją.
·
Specialiųjų poreikių turintys asmenys ugdomi bendrosiose klasėse,
grupėse. Atskira specialiųjų poreikių turinčių mokinių mobili grupė
sudaroma, jeigu pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą klasėje
mokosi ne mažiau kaip 5 specialiųjų poreikių turintys mokiniai.
Jeigu klasėje mokosi mažiau specialiųjų poreikių turinčių mokinių,
mobili mokinių grupė sudaroma iš visų pagal adaptuotą vidurinio
ugdymo programą besimokančių specialiųjų poreikių turinčių mokinių.
II. UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMAS
·
Mokykla,
vadovaudamasi Specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymo pagal
adaptuotas vidurinio ugdymo programas planu, suderinusi su tėvais ir
mokiniu, atsižvelgusi į mokinio raidos sutrikimus, parengia
individualų ugdymo planą dvejiems metams, sudarydama sąlygas mokinio
socializacijos ugdymui ir technologijų mokymuisi.
·
Mokykla,
nepažeisdama privalomo savaitinio pamokų skaičiaus, individualų
ugdymo planą per mokslo metus gali koreguoti.
·
Dalyko,
kurio mokymas
pagrindinio ugdymo programoje buvo adaptuotas, mokymas
tęsiamas tik pagal adaptuotą programą.
·
Užtikrindamas adaptuotos pagrindinio ugdymo programos tęstinumą ir
atsižvelgdamas į realų mokinio pasiekimų lygį, adaptuotą vidurinio
ugdymo programą bei teminį planą rengia dalyko mokytojas,
konsultuojamas mokyklos specialiosios ugdymo komisijos.
·
Specialiųjų poreikių turintis mokinys dalyko mokytis išplėstiniu ar
bendruoju kursu neprivalo.
·
Specialiųjų poreikių turinčiam mokiniui teikiama specialiojo
pedagogo, logopedo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.
III.
MOKYMOSI PASIEKIMŲ VERTINIMAS IR ĮTEISINIMAS
·
Mokinio
pasiekimai vertinami dešimtbalės sistemos pažymiais,
atsižvelgus į jo daromą pažangą ugdymo procese.
·
specialiųjų poreikių turintis mokinys, besimokantis pagal adaptuotą
vidurinio ugdymo programą, brandos egzaminų nelaiko.
·
Baigusiam
adaptuotą vidurinio ugdymo programą (kodas 307001002)
specialiųjų poreikių turinčiam mokiniui išduodamas Mokymosi
pasiekimų pažymėjimas.
|